Activiteiten:  
  • Hoorzitting verplaatst naar 26 mei - online

    In verband met het corona virus is de fysieke hoorzitting geannuleerd.

    De hoorzitting vindt nu online plaats op dinsdag 26 mei om 9:00 uur via MS Teams.

  • Woensdagochtend 18 maart - Hoorzitting bezwaren

    De omwonenden van Laan van Oud Kralingen hebben in totaal zijn 42 bezwaren ingediend. Daarvan zijn er 37 niet ontvankelijk verklaard omdat ze o.a. te laat waren.


    Gemeente Rotterdam heeft namelijk de besluitdatum aangehouden als maatstaf voor de bezwaartermijn, terwijl het besluit een week later gepubliceerd is.


    Veel omwonenden hebben de publicatiedatum aangehouden, waardoor hun bezwaren volgens Gemeente Rotterdam te laat waren en daardoor niet ontvankelijk zijn verklaard.


    Het verhoor mbt de ingediende bezwaren vindt plaats op woensdag 18 maart om 9:30 uur op de Hofdijk 651 (Stadsarchief Rotterdam)  te Rotterdam.

  • Bezwaarschrift inleveren

    Zie hieronder de aanvullende gronden van bezwaar op het Proforma bezwaar wat is ingediend. (ook de bijlages meesturen!) 


    Diegenen die te laat hadden ingediend kunnen de volgende reden geven over de overschrijding van de termijn: 


    "Ik heb te laat ingediend daar ik ervan uit ben gegaan dat de 6-weken periode start de dag na de publicatiedatum van het besluit.


    De (formeel) wettelijke termijn voor het indienen van een bezwaarschrift volgens de Algemene wet bestuursrecht is zes weken, tenzij daarvoor in een andere wet in formele zin een afwijkende termijn is opgenomen. De termijn voor het indienen van een bezwaarschrift vangt aan met ingang van de dag na die waarop het (te bestrijden) besluit ‘op de voorgeschreven wijze bekend gemaakt is’. De Gemeente Rotterdam is geen formele wetgever, maar maakt misbruik van zijn bevoegdheden, door de gemeentelijke regels aan te passen (detournement de pouvoir): in plaats van uit te gaan van de publicatiedatum (die in dit besluit een week later was), houdt de gemeente de datum van bekendmaking aan de aanvrager van vergunning aan. Hierdoor zijn veel bewoners benadeeld: zij hebben – volgens de gemeente – niet tijdig bezwaar gemaakt. Veel bewoners – die wel bezig waren met hun bezwaar schriftelijk te formuleren – hebben door deze ‘Rotterdamse’ regelgeving (die in strijd is met formele wet) geen bezwaar ingediend."


    - Gronden van bezwaar

    - bijlage 1 t/m 8

    - bijlage 9-10 

    - bijlage 11

  • Donderdagavond 28 november bijenkomst Beheercommissie/klankbordgroep

    Locatie gebiedskantoor Prins Alexander, Alexanderplein 6, 19.30 inloop en 20.00 uur aanvang.

  • Voor 15 november Proforma bezwaarschrift inleveren.

    Beste belanghebbenden,


    Op 4 oktober jl is helaas het besluit genomen door de gemeente om de omgevingsvergunning af te geven voor de Laan van Oud Kralingen 50.

    Alle omwonenden en belanghebbenden kunnen bezwaar hiertegen maken binnen zes weken vanaf de dag na de publicatie.

    Deze termijn verloopt vrijdag 15 november 2019. Op die dag moet het bezwaar dus zijn ingediend. Je moet kunnen bewijzen dat je het tijdig hebt ingediend en dus adviseren we per aangetekende post.


    Mensen die geen bezwaar hebben ingediend kunnen na die tijd ook niet in beroep gaan.


    Om de termijn veilig te stellen is het verstandig om uiterlijk donderdag 14 november per aangetekende post het bezwaar in te dienen.

    Bewaar je bewijs van verzending goed.


    Er is geen griffiegeld verschuldigd en bezwaar maken is dus verder gratis.


    Hierbij gaat het pro forma bezwaarschrift op nader aan te voeren gronden.

    De gronden kunnen dan 3 tot 4 weken later verzonden worden.

    Daarover worden jullie nog geïnformeerd.

    We dienen eerst een bezwaarschrift in op nader aan te voeren gronden om de termijnen zo veel mogelijk te gebruiken zodat je juridische procedures bezwaar en daarna beroep, zo lang mogelijk duren. 


    Het is noodzakelijk dat zoveel mogelijk mensen een bezwaar indienen. Het adres is opgenomen in het bezwaarschrift en jullie dienen enkel je eigen naam en adresgegevens op te nemen en te ondertekenen.

    Het bezwaar kan ook per fax op nummer 010-2676300 van de algemene bezwaarschriftencommissie.


    Download hier het bezwaarschrift


    Download hier de beschikking om als bijlage mee te sturen

  • Vrijdag 4 oktober - Vergunning Verleend

    Het College van Burgemeester en Wethouders van de Gemeente Rotterdam maakt bekend dat het de volgende omgevingsvergunning heeft verleend (art. 2.1 en 2.2. Wet algemene bepalingen omgevingsrecht).


    Laan van Oud-Kralingen 50, 3065HK, Transformatie van een schoolgebouw naar 16 zorgwoningen, (datum besluit 27-09-2019 dossiernummer OMV.19.06.00077).


    Bezwaar bij verleende reguliere omgevingsvergunningen


    Belanghebbenden kunnen tegen het verleende besluit binnen zes weken na datum van verzending ervan een gemotiveerd en ondertekend bezwaarschrift indienen bij het college van Burgemeester en Wethouders, t.a.v. de Algemene Bezwaarschriftencommissie, Postbus 1011, 3000 BA te Rotterdam.


    U kunt, indien u een bezwaarschrift bij het college heeft ingediend, een verzoek om voorlopige voorziening (schorsing) indienen bij: Rechtbank Rotterdam, sector Bestuursrecht, Postbus 50951, 3007 BM te Rotterdam. Voor een dergelijk verzoek is griffierecht verschuldigd. U wordt verzocht een kopie van het besluit mee te zenden.


    Zie ook https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2019-241397.html


    Alle informatie is terug te vinden via

    http://www.stichtinghumanitas.nl/home/laan-van-oud-kralingen-beschikking-omgevingsvergunning-achtergronddocumenten/

  • Maandag 23 september eerste bijeenkomst Beheercommisie/klankbordgroep

    In de klankbordgroep worden de eerste gesprekken gevoerd over het beheerconvenant. Omwonenden die zich eerder hebben opgegeven zijn uitgenodigd. Ook zijn de winkeliersvereniging Mia van IJperenplein, scholen, kinderopvang en wijkagent uitgenodigd.

  • Woensdag 19 juni - Publicatie aanvraag

    Burgemeester en wethouders van Rotterdam maken bekend dat op 6 mei 2019 door Stichting Woonstad Rotterdam een aanvraag omgevingsvergunning is ingediend. Deze aanvraag ziet op de transformatie van het (leegstaande) schoolgebouw aan de Laan van Oud Kralingen 50, 3065 HK Rotterdam naar een bijzonder woongebouw met 16 woonunits. (OMV.19.06.00077).


    Zie ook https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2019-150641.html#id1-3-2-1


    Let op! Dit is de aanvraag. Pas wanneer de vergunning ter inzage ligt kunt u bezwaar maken.

    Dat is als er een besluit genomen is door de gemeente .

    Die publicatie volgt nog.

  • Woensdag 19 juni - Gesprek met wethouder S. de Langen

    Gesprek met de wethouder op woensdagavond 19 juni a.s.

    Op 9 en 13 mei hebben gemeente, Humanitas en Woonstad een inloopavond georganiseerd

    over de plannen voor het pand Laan van Oud Kralingen 50.

    Onder de bezoekers bleek grote behoefte om over deze plannen in gesprek te gaan met de

    verantwoordelijk wethouder, de heer Sven de Langen.

    De wethouder heeft dit ook toegezegd tijdens zijn bezoek aan de gebiedscommissie Prins

    Alexander op 14 mei.


    Bewonersavond op 19 juni 2019 in De Klapwiek (recreatiezaal, begane grond), Nancy Zeelenbergsingel 301, 3066 GA Rotterdam


    Inloop: vanaf 19.30 uur

    Start: 20:00 uur

    Einde: 21.30 uur


    Tijdens de avond zijn ook vertegenwoordigers van gemeente, Humanitas en Woonstad

    aanwezig om uw vragen te beantwoorden.


    Aanmelden via fm.boudewijn@rotterdam.nl

  • Dinsdag 11 juni - Gebiedscommissie-overleg in Het Lage Land.

    Lok50 staat geagendeerd. Zijn er nog vragen? Wil je nog even je zorgen delen? Doe het gerust. Pers is aanwezig. Tijd: 20.00 uur Locatie: De Open Hof, Hesseplaats 441 in Ommoord


    Aanmelden voor inspreektijd via:

    gebiedprinsalexander@rotterdam.nl

  • Maandag 20 t/m donderdag 23 mei - Omwonenden delen flyers uit tijdens de avond-vierdaagse

    Enkele omwonenden hebben zelf het initiatief genomen om de LOK50 flyers aan de ouders uit te delen. Door middel van de flyer kan men ook aanmelden om actief deel te nemen aan het LOK50 Platform. KLIK HIER voor het aanmeldformulier

  • Vrijdag 17 mei - Start van de LOK50 petitie en de duizendste handtekening

    LOK50 start in de ochtend een online petitie en rond 20 uur is de duizendste handtekening binnen. KLIK HIER voor de petitie. De online petitie is een groot succes. Het Algemeen Dagblad geeft er ook aandacht aan. 

  • Dinsdag 14 mei – Inspreekavond Gebiedscommissie

    Omwonenden hebben de mogelijkheid om tijdens de inspreekavond vragen te stellen aan de Gebiedscommissie (=het adviesorgaan van de gemeente). Tijd: 20.00 uur Locatie: De Open Hof, Hesseplaats 441 in Ommoord;  KLIK HIER voor agenda.  Bewoners die willen inspreken worden verzocht zich, indien mogelijk, voor 12.00 uur op de dag van vergaderen aan te melden via tel.nr 010-267 25 38 of via email gebiedprinsalexander@rotterdam.nl

     

  • Maandag 13 mei – Inloopavond 2

    Er wordt een tweede inloopavond tussen 17 en 20u georganiseerd tbv de omwonenden. De locatie is (waarschijnlijk) het Roteb gebouw aan de Lucie Vuylstekeweg 5 (2de etage).


    Extra informatie van Gemeente Rotterdam:


    Ook de bijeenkomst op maandag 13 mei wordt georganiseerd aan de Lucie Vuylstekeweg 5. Alle personen die zich hebben aangemeld worden hier vanochtend van op de hoogte gesteld. Reden is de verwachte grote opkomst. Voor mensen die dit bericht hebben gemist, staan  – evenals donderdag 9 mei- personen en een pendelbusje klaar om mensen daarnaar toe te begeleiden.

    Om de avond meer structuur te bieden wordt er gekozen om 17.30 uur en om 19.00 uur een plenaire toelichting te geven op de plannen en, het proces en de planning. Donderdag 9 mei is gebleken dat de start om 17.00 uur geen beletsel vormde voor veel bezoekers.

    Evenals donderdag 9 mei is ook vanavond gespreksleiding, een microfoon en beveiliging aanwezig.


    Van de beide bijeenkomsten wordt door de partners onder verantwoordelijkheid van de gemeente een verslag gemaakt, dat aan iedereen die contactgegeven heeft verstrekt, wordt toegestuurd.

     

    De wethouder zal vanavond ook niet aanwezig kunnen zijn.


    Naar aanleiding van het verslag van beide avonden, gesprekken met de omgeving, de winkeliersvereniging en de dagelijkse leiding van basisschool De Stelberg en de signalen uit gemeenteraad en gebied wordt een afweging gemaakt hoe het verdere proces wordt vormgegeven.

  • Zondag 12 mei - LOK50 website in de lucht

    Omwonenden hebben het initiatief genomen om een speciale website te lanceren. Op zondag 12 mei is de website www.lok50.nl live

  • Donderdag 9 mei – Inloopavond 1

    Er wordt een eerste inloopavond tussen 17 en 20u georganiseerd tbv de omwonenden. Op het laatste moment wordt de locatie gewijzigd naar het Roteb gebouw aan de Lucie Vuylstekeweg 5 (2de etage).

  • Donderdag 9 mei – Spoeddebat tijdens Raadsdebat (actualiteitenraad)

    VVD raadslid Pascal Lansink heeft een spoeddebat aangevraagd en heeft de verantwoordelijke wethouder Sven de Langen (CDA) om nadere uitleg gevraagd. Klik hier voor het gehele raadsdebat –-> Bekijk vanaf  1u49min naar dit onderwerp . Bekijk vanaf  1:55:20  hoe Leefbaar Rotterdam aangaf dat de procedure/communicatie vanuit het stadsbestuur dramatisch was en hoe Leefbaar zich uitsprak tegen de komst van de voorziening. Bekijk na 2:10:37 voor het ‘vinger op de zere plek’ betoog vanuit Denk.


Share by: